Unikalna wiedza na rynku 

Naucz się odczytywać nieświadome wzorce zachowań twojego rozmówcy i stań się ekspertem w rozszyfrowywaniu ludzi.


Podczas dwudniowego, kompleksowego szkolenia stacjonarnego poznasz najskuteczniejsze techniki komunikacji niewerbalnej oraz psychologii kłamstwa. Dzięki analizie behawioralnej i lingwistycznej nauczysz się wychwytywać kłamstwa i próby oszustwa.
Dodatkowo dowiesz się, jak wpływać na budowanie zaufania oraz emocje rozmówców w celu kontrolowania przebiegu i rezultatu rozmowy za pośrednictwem komunikacji niewerbalnej.

Profilowanie behawioralne. Techniki wykrywania kłamstwa. Szkolenie z mowy ciała, mikroekspresji oraz psychologii wyglądu.
Profilowanie behawioralne. Techniki wykrywania kłamstwa
Zachowanie odzwierciedla osobowość?

 

  • Czy można sprofilować kogoś z wyglądu? Czy obserwacja niewerbalnych zachowań ludzi, ich sposobu mówienia, stylu ubierania i komunikacji jest skutecznych narzędziem profilowania?

  • Metody profilowania (głównie kryminalnego) zostały opracowane przez FBI, zaczynając od profilowania kryminalnego w latach 70-tych. Na lotniskach, na których zatrudniono profilerów, nie dochodzi do realizacji ataków terrorystycznych

  • Obecnie profilowanie zyskało nowego sprzymierzeńca, jakim jest sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Dzięki analizie ogólnodostępnych danych w mediach społecznościowych algorytmy bez trudu tworzą nasze profile osobowościowe i łączą cechy wyglądu z cechami charakteru. 
     

Jak odbierają cię inni?

 

  • Na podstawie wyglądu i sygnałów niewerbalnych błyskawicznie decydujemy czy dana osoba jest godna zaufania, sympatyczna, kompetentna i inteligentna.

  • Są to kluczowe cechy w budowaniu relacji, podczas negocjacji lub obsługi klienta. Ignorowanie mowy ciała oraz badań naukowych na temat sposobów komunikacji oraz psychologii emocji i psychologii wyglądu obniża szanse na skuteczną sprzedaż, optymalizację wyników, efektywne negocjacje czy powoduje błędy w procesie rekrutacyjnym. 

  • Na szkoleniu zanalizujemy twój odbiór społeczny za pomocą technologii do pomiaru ekspresji mimicznych

  • Dzięki praktycznym ćwiczeniom z kamerą dowiesz się, co zmienić we własnej mowie ciała!

Ucząc się komunikacji niewerbalnej:

 

  1. Poznasz uniwersalne ekspresje mimiczne oraz ich znaczenie.

  2. Nauczysz się interpretować ok. 100 podstawowych i niezbędnych gestów mowy ciała

  3. Dostosujesz słowa i gesty do sytuacji, budując atmosferę zaufania i zrozumienia.

  4. Rozpoznasz potrzeby ludzi wokół siebie, dzięki prawidłowo rozpoznanym emocjom na ich twarzy.

  5. Poprawisz komunikację w firmie oraz jakość obsługi klienta.

  6. Dowiesz się, jak wyłapywać kłamstwo, by nie dać się oszukać.

  7. Sprawdzisz jak odbierają cię inni i jakie wrażenie wywierasz.

  8. PLUS Zdobędziesz wiedzę o trudnych osobowościach, np. psychopatach, mechanizmach obronnych i podstawach profilowania!

Techniki detekcji kłamstwa

 

  • Naszą zdolność wykrywania kłamstwa naukowcy szacują na 53%. Dzięki metodom opracowanym przez FBI, we współpracy ze światowej sławy psychologami Paulem Ekmanem i Davidem Matsumoto, jesteśmy w stanie zauważać niespójności od 80% do nawet 95% przypadków. Jest to możliwe dzięki treningowi mowy ciała i mikroekspresji oraz analizy behawioralnej.

  • Z punktu widzenia neurofizjologii przekaz niewerbalny jest ściśle powiązany z przekazem werbalnym, więc w naturalny sposób nasze słowa znajdują swoje odbicie w gestach.

  • Właśnie dlatego niespójność tych dwóch źródeł przekazu wskazuje nam na pewną sprzeczność w umyśle i może oznaczać kłamstwo lub oszustwo.

  • Kłamanie wywołuje w naszym ciele określone reakcje fizjologiczne (choć nie u wszystkich- np.psychopaci i socjopaci nie rozumieją i nie odczuwają emocji w klasyczny sposób). 

  • Warto poznać mechanizmy zachodzące w mózgu i ciele, aby w przyszłości być odpornym na manipulacje i próby oszustwa.

Korzyści dla kadry kierowniczej
 

  • Lepsze rozumienie potrzeb oraz nastrojów pracowników w zespole,

  • Wyłapywanie konfliktów zanim zdążą eskalować,

  • Stanie się bardziej wpływowym i charyzmatycznym liderem,

  • Stworzenie lepszej atmosfery pracy i integracji między pracownikami,

  • Wzrost sprzedaży oraz wpływie na oceny gości i klientów.

 

Korzyści dla specjalistów HR oraz rekruterów
 

  • Lepsze rozpoznanie profilu kandydata na rozmowie,

  • Wyłapywanie przecieków kłamstwa w trakcie spotkania,

  • Rozpoznanie prawdziwych motywacji i emocji rozmówcy,

  • Skuteczniejsze dopasowaniu kandydata do reszty zespołu.

 

Korzyści dla sprzedawców i negocjatorów
 

  • Szybsze zrozumienie potrzeb klienta dzięki obserwacji ukrytych sygnałów,

  • Lepsze dopasowanie oferty do klienta,

  • Wykrywanie zatajonych informacji lub manipulacji,

  • Budowanie zaufania i dobrych relacji z klientem lub partnerem.
     

Program dla szkolenia 2-dniowego

 

Mowa ciała – Co zdradza ciało?
 

1.    Wprowadzenie do komunikacji niewerbalnej – dlaczego mowa ciała ma znaczenie?
2.    Siła pierwszego wrażenia – od czego zależy czy ktoś nas polubi?

  • Jak działa nasz mózg.

  • Co wie psychologia wyglądu, psychologia ubioru i kolorów.

3.    Budowanie zaufania i przyjaznej atmosfery dzięki mowie ciała.

  • Jak wykorzystać neurobiologię, aby manipulować otoczeniem.

  • Co wpływa na pozytywne i wrogie nastawienie drugiej osoby.

4.    Odczytywanie komunikatów niewerbalnych na spotkaniach.

  • Znaczenie 100 niezbędnych gestów i pozycji mowy ciała

  • Rozkodowanie zachowań m.in. rąk, nóg i tułowia.

5.    Sygnały ostrzegawcze, których nie należy lekceważyć w życiu prywatnym i zawodowym.

  • Co świadczy o niezadowoleniu i braku zgody rozmówcy.

  • Mowa ciała w detekcji kłamstwa

 
Mimika twarzy – Jak rozpoznawać emocje i wychwytywać niespójności?
 

1.    Wprowadzenie do ekspresji mimicznych – jak rozpoznawać podstawowe emocje?

  • Trening rozpoznawania mikroekspresji – złości, wstrętu, pogardy, smutku, zaskoczenia, strachu i szczęścia oraz ich odmian.

2.    Znaczenie panowania nad własnymi emocjami oraz mimiką.

  • Jak wiele przekazujemy innym za pomocą mimiki i dlaczego warto to kontrolować.

3.    Sposoby reagowania na negatywne emocje widoczne u rozmówcy.

  • Jak reagować na negatywne komunikaty od rozmówcy.

  • Wychodzenie naprzeciw emocjom rozmówcy.

4.    Wykorzystanie ekspresji mimicznych w wykrywaniu kłamstwa.

  • Jakie są oznaki kłamstwa.

  • Typy kłamców oraz powody, dla których ludzie kłamią.

 

Analiza głosowa i lingwistyczna – Jak interpretować zmiany w sposobie mówienia?
 

1. Wprowadzenie do analizy lingwistycznej tekstu.

  • Jak zmienia się słownictwo w trakcie kłamstwa.

  • Typologia kłamców i używanych przez nich zwrotów.

2. Jak interpretować tekst pod kątem niespójności wypowiedzi. 

  • Analizy przykładowych tekstów.

3. Jak zmienia się głos pod wpływem stresu.

  • Czy głos może być dobrym wyznacznikiem kłamstwa?

4. Umiejętność zadawania pytań, w celu wydobycia informacji.

 

Psychologia emocji – typologia kłamców i trudnych osobowości.


1. Znaczenie mechanizmów obronnych w czytaniu zachowań innych

  • Błędy popełniane w analizie mowy ciała

2. Samoświadomość, czyli zapoznanie się z własną mową ciała i jej przekazem oraz niewerbalnymi "przeciekami" każdego z uczestników.

  • Na co zwracać uwagę we własnym zachowaniu.

3. Antyspołeczne zaburzenie osobowości - jak rozpoznać manipulacje

  • Typologia zachowań psychopaty, socjopaty i narcyza

4. Analizy osób przyłapanych na kłamstwie – zdjęcia i nagrania video z politykami i znanymi osobami.

5. Typy zachowań kłamców w zależności od osobowości

  • Wykorzystanie wiedzy w życiu zawodowym - w sprzedaży, negocjacjach, rekrutacji, zarządzaniu ludźmi.

 

Program wyłącznie poglądowy. Pełny opis i harmonogram szkolenia przesyłamy drogą mailową.

Nota prawna: Kopiowanie programu i opisu szkolenia jest zabronione! Wykorzystanie treści podlega opłacie licencyjnej.

TRENER

DIANA NOWEK

Właściciel firmy badawczo-szkoleniowej Instytut Komunikacji Niewerbalnej, zajmującej się wykorzystaniem najnowszej wiedzy psychologicznej z zakresu percepcji wyglądu, analizy mikroekspresji oraz analizy behawioralnej w wykrywaniu kłamstwa, sprzedaży, negocjacjach i rekrutacji. Jej firma jest dystrybutorem innowacyjnej technologii Facial Emotion Recogniotion, rozpoznającej ekspresje mimiczne w czasie rzeczywistym. Wykorzystywana jest ona do badań konsumenckich, diagnozy emocjonalnej klientów oraz zwiększania zaangażowania i sprzedaży w obsłudze klienta.

Profiler behawioralny, Autor europejskiego programu szkoleniowego z profilowania i wykrywania kłamstwa (Predictive border profiling specialists course) dla służb granicznych unijnej agencji Frontex (European Border and Coast Guard Agency). Współautor szkoleń z wykrywania niebezpiecznych zachowań na lotniskach i przejściach granicznych, autor podręcznika "Manual for border related behaviour recognition".

Konsultant i analityk danych przy audytach emocjonalnych – wspiera wdrażanie technologii mierzącą emocje w czasie rzeczywistym w hotelach, bankach, punktach usługowych, w celu zwiększenia jakości obsługi klienta i sprzedaży. Współpracuje z firmami Noldus, iMotions, VibeXC, Phaceology oraz Quantum Lab.

Certyfikowany trener mowy ciała i mikroekspresji, szkolona  w najlepszych ośrodkach badawczych na świecie, m.in w Paul Ekman Group, Humintell, Body Language Institute, Center for Body Language.

Trener komunikacji - Prowadzi szkolenia dla firm, wykłady na uczelniach oraz konsultacje indywidualne. Współpracuje z politykami i ludźmi biznesu przy analizie wizerunku - ucząc pozytywnej, skutecznej mowy ciała oraz przekazu niewerbalnego. 
Do jej klientów należą zarówno korporacje, jak i urzędy czy jednostki publiczne oraz kancelarie prawnicze.

 

Założyciel i redaktor portalu Psychologia Wyglądu (www.psychologiawygladu.pl), najpopularniejszej strony poświęconej tematyce komunikacji niewerbalnej i analizy wyglądu. Częsty gość takich mediów jak m.in. TVP, TVN, Polskie Radio, Rzeczpospolita, Polityka, Gazeta.pl, Focus, RMF FM, WP, INTERIA.

 

Wykształcenie: Obecnie w trakcie studiów doktoranckich z psychologii na Uniwersytecie Wiedeńskim w Austrii. Studiowała stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim, politologię na Freie Universitaet Berlin oraz psychologię na Uniwersytecie SWPS. 
 

Zdobądź unikalne umiejętności i wyróżnij się na rynku.

 

Po szczegółową ofertę zapraszamy do kontaktu.

© 2016-18 by Instytut Komunikacji Niewerbalnej. Diana Nowek